Midttrafik Bestilling

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål om midttrafikbestilling.dk.


Login/profil:

Jeg kan ikke oprette mig som kunde – systemet melder fejl?
Der må ikke bruges specialtegn eller komma, punktum og kolon i brugeroprettelsen. Er der en forkortelse i adressen, skal den skrives uden punktum. Fx Sdr Omme i stedet for Sdr. Omme. Det samme brugernavn kan hellere ikke bruges flere gange.

Jeg kan ikke huske mit password – kan I fortælle mig, hvad det er?
Nej, det kan vi desværre ikke, men du kan bestille et nyt fra Nulstil-siden. Så modtager du en ny kode på den mail, der er koblet til dit brugernavn.

Kan man have flere email-adresser tilknyttet den samme bruger?

Nej, det kan man desværre ikke. Derfor anbefaler vi også, at man opretter sig med en fælles mailadresse, som bekræftelserne kan sendes til.

Hvordan ændrer jeg min brugerprofil, fx mail, kontaktperson, CVR etc.?
Du kan selv ændre telefonnummer, navn og adresse under din profil. De øvrige oplysninger kan vi hjælpe dig med.
Ring til os på 87 40 82 40 (man - tors 9.00 - 15.00 fre 9.00 - 13.00) , eller send en mail til gruppebestilling@midttrafik.dk

Jeg har ikke et EAN-nummer (friskoler m.m)

Du kan udfylde med 13 nuller i stedet.


Bestilling og betaling:

Kan jeg bestille flere gruppebilletter til samme afgang?
Ja, men der er stor sandsynlighed for, at bestillingen bliver afvist, så vi anbefaler, at I fordeler jer på flere afgange, hvis det er muligt.

Kan jeg bestille flere zonebilletter til samme afgang?
Ja, det kan du, men bemærk at billetten ikke gælder som pladsreservation, så der er ikke pladsgaranti.

Kan jeg bestille en grupperejse til tog?
Du kan bestille en grupperejser til Midttrafiks busser, Letbanen og Midtjyske Jernbaner - IKKE til øvrige tog. Kontakt i stedet Arriva eller DSB.

Hvorfor kan jeg ikke vælge den ønskede rejsedato?
Den valgte dato overskrider tidsfristen. Din rejse skal bestilles senest 7 hele hverdage før afrejsedagen og max 60 dage før. Hvis du bruger datovælgeren, får du kun vist gyldige rejsedatoer. Bemærk, at det ikke er muligt at omgå tidsfristen ved at kontakte os på mail eller telefon.

De rejser, systemet giver mig, er ikke gyldige - hvad gør jeg?
Hvis du taster afrejsedato manuelt ind i systemet, risikerer du at vælge en dato, der overskrider bestillingsfristen, og så vil rejsen vises som ugyldig. Undgå problemet ved at bruge kalender-funktionen når du vælger afrejsedato.

Kan vi selv vælge, hvor vi vil hentes og sættes af?
Nej, der skal rejses mellem de normale stoppesteder og ud fra de gældende køreplaner i Midttrafik. Det kan derfor være nødvendigt at skifte bus undervejs på turen.

Kan jeg nøjes med at reservere plads, og så betale for rejsen i bussen?
Ja, du bestiller bare på normal vis, men på sidste skærmbillede, skal du markere Betaling i bussen. Du har nu bestilt en gruppereservation, som skal fremvises på turen enten som print eller på mobil/tablet

Jeg vil gerne nøjes med at bestille plads i bussen, men jeg får en samlet pris på rejsen, uanset hvad jeg gør?
Systemet viser altid en pris, men når du trykker godkend og går videre til næste skærmbillede, kommer der mulighed for at vælge betaling via faktura eller betaling på anden vis. Du skal bare trykke 'Fortsæt'.

Kan man betale for nogle af de rejsende på reservationen med gruppebillet og resten med anden betalingsform?
Nej, Gruppebilletten gælder alle rejsende på turen og kan ikke blandes med andre betalingsformer.

Hvordan vælger jeg det rigtige stoppested at stå af og på ved?
I mange tilfælde vil der kun være et stoppested, der passer med den adresse, du indtaster. Men nogle gange kan systemet foreslå flere stoppesteder, og her kan det være svært at vide, hvilket er det rigtige. I de tilfælde anbefaler vi, at du bruger Google Maps til at finde det rette stoppested. 

Jeg har bestilt turen med betaling via faktura, men er kommet i tanke om, at vi hellere vil betale på anden måde. Kan jeg selv ændre det?
Er der mere end 7 hverdage til I skal rejse, kan du annullere Gruppebilletten under menupunktet 'Mine ordrer' og så bestille en ny rejse. Er der mindre end 7 hverdage til I skal rejse, kan du kun annullere ordren (kan gøres indtil 3 hverdage før afrejsedato). 

Rejsen starter/slutter ikke i Midttrafiks område
Så skal rejsen bestilles ved at sende mail til gruppebestilling@midttrafik.dk senest 7 hverdage før afrejse. Oplys, hvor rejsen er fra/til, dato, tid for afrejse/ankomst og antal rejsende fordelt på voksne, børn (0-11) og børn (12-15). Skriv også, om du både skal have billet og pladsreservation eller kun pladsreservation. 
Bemærk, at der gælder de samme regler for antal rejsende som ved bestilling her på siden - altså max 30 personer - og du kan kun bestille til rejser efter kl. 9.00. 

Er du i tvivl om noget, kan du kontakte os på 87 40 82 40 mellem kl. 9.00 - 15.00 mandag til torsdag og kl. 9.00 – 13.00 fredag. Du kan også skrive til os på mail: gruppebestilling@midttrafik.dk.

Jeg kan ikke bestille rejse med Plustur, Flextur og Flexbus
Plustur, Flextur og Flexbus kan ikke bestilles via midttrafikbestilling.dk. Du kan se mulighederne for bestilling på www.midttrafik.dk/dine-rejsemuligheder


Ændring og annullering:

Kan jeg selv ændre min grupperejse-bestilling - fx dato, antal rejsende etc.?
Nej, det er desværre ikke muligt at ændre i en grupperejse, men du kan slette din bestilling indtil 3 hverdage før afrejse under 'Mine ordrer'. Så kan du lave en ny, hvis der er mere end 7 hele hverdage, til I skal afsted. 

Vi skal ikke med bussen alligevel, kan jeg annullere vores Gruppebillet?
Ja, men hvis du skal være sikker på at få betaling for rejsen refunderet, skal du gøre det senest 3 hverdage før afrejsedatoen. Annuller din Gruppebillet under 'Mine ordrer'

Kan jeg annullere en Zonebillet?
Ja, du kan annullere en zonebillet senest 2 timer før, billetten er gyldig. Det gør du under 'Mine ordrer'.