Ofte stillede spørgsmål

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål om midttrafikbestilling.dk.


Login/profil:

» Jeg kan ikke oprette mig som kunde – systemet melder fejl?

» Jeg kan ikke huske mit password – kan I fortælle mig, hvad det er?

» Kan man have flere email-adresser tilknyttet den samme bruger?

» Hvordan ændrer jeg min brugerprofil, fx mail, kontaktperson, CVR etc.

Bestilling og betaling:

» Kan jeg bestille en grupperejse til tog?

» Hvorfor kan jeg ikke vælge den ønskede rejsedato?

» De rejser, systemet giver mig, er ikke gyldige - hvad gør jeg? 

» Kan vi selv vælge, hvor vi vil hentes og sættes af?

» Kan jeg nøjes med at reservere plads, og så betale for rejsen i bussen?

» Jeg vil gerne nøjes med at bestille plads i bussen, men jeg får en samlet pris på rejsen, uanset hvad jeg gør?

» Kan man betale for nogle af de rejsende på reservationen med gruppebillet og resten med anden betalingsform?

» Hvordan vælger jeg det rigtige stoppested at stå af og på ved?

» Jeg har bestilt turen med betaling via faktura, men er kommet i tanke om, at vi hellere vil betale på anden måde. Kan jeg selv ændre det?


Ændring og annullering:

» Kan jeg selv ændre min grupperejse-bestilling - fx dato, antal rejsende etc.?

» Vi skal ikke med bussen alligevel, kan jeg annullere vores gruppebestilling?

» Kan jeg annullere en zonebillet?

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spørgsmål:
Jeg kan ikke oprette mig som kunde – systemet melder fejl?

Svar:
Der må ikke bruges specialtegn eller komma, punktum og kolon i brugeroprettelsen.  Er der en forkortelse i adressen, skal den skrives uden punktum. Fx Sdr Omme i stedet for Sdr. Omme. Det samme brugernavn kan hellere ikke bruges flere gange.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







 


Spørgsmål:
Hvordan vælger jeg det rigtige stoppested at stå af og på ved?

Svar:
I mange tilfælde vil der kun være et stoppested, der passer med den adresse, du indtaster. Men nogle gange kan systemet foreslå flere stoppesteder, og her kan det være svært at vide, hvilket er det rigtige. I de tilfælde anbefaler vi, at du bruger kortet på krak.dk til at finde det rette stoppested. Husk at slå visning af busser til i menuen til højre.   

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Spørgsmål:
Jeg vil gerne nøjes med at bestille plads i bussen, men jeg får en samlet pris på rejsen, uanset hvad jeg gør?


Svar:
Systemet viser altid en pris, men når du trykker godkend og går videre til næste skærmbillede, kommer der mulighed for at vælge betaling via faktura eller betaling på anden vis. Du skal bare trykke 'Fortsæt'.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 




Spørgsmål:
De rejser, systemet giver mig, er ikke gyldige?

Svar:
Hvis du taster afrejsedato manuelt ind i systemet, risikerer du at vælge en dato, der overskrider bestillingsfristen, og så vil rejsen vises som ugyldig. Undgå problemet ved at bruge kalender-funktionen når du vælger afrejsedato.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Spørgsmål:
Jeg kan ikke huske mit password – kan I fortælle mig, hvad det er ?

Svar: 
Nej, det kan vi desværre ikke, men du kan bestille et nyt fra login siden. Så modtager du en ny kode på den mail, der er koblet til dit brugernavn.  

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Spørgsmål:
Kan vi selv vælge, hvor vi vil hentes og sættes af? 

Svar: 
Nej, grupperejser skal ske mellem de normale stoppesteder og ud fra de gældende køreplaner i Midttrafik.  Det kan derfor være nødvendigt at skifte bus undervejs på turen.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Spørgsmål: 
Jeg har bestilt turen med betaling via regning, men er kommet i tanke om, at vi hellere vil betale på anden måde. Kan jeg selv ændre det ?

Svar: 
Det er desværre ikke muligt selv at ændre på en igangværende bestilling. Hvis du ønsker at ændre betalingsform, skal du kontakte os. Så afbestiller vi ordren, og du kan bestille turen på ny (gælder kun hvis der er mere end 4 hele hverdage, til I skal af sted). Du kan kontakte os på 87 40 82 40 mellem kl. 9.00 - 15.00 mandag til torsdag og kl. 9.00 – 13.00 fredag. Du kan også skrive til os på mail: gruppebestilling@midttrafik.dk.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 





 
Spørgsmål:
Kan man have flere email-adresser tilknyttet den samme bruger?

Svar: 
Nej, det kan man desværre ikke. Derfor anbefaler vi også, at man opretter sig med en fælles mailadresse, som bekræftelserne kan sendes til.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Spørgsmål:
Kan man betale for nogle af de rejsende på reservationen med gruppebillet og resten med anden betalingsform? 

Svar: 
Nej, gruppebilletten gælder alle rejsende på turen og kan ikke blandes med andre betalingsformer.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Spørgsmål:
Hvordan ændrer jeg min brugerprofil - fx mailadresse, kontaktperson, CVR etc.: 

Svar:
Du kan selv ændre telefonnummer, navn og adresse under din profil. De øvrige oplysninger kan vi hjælpe dig med. 
Ring til os på 87 40 82 40 (man - tors 9.00 - 15.00 fre 9.00 - 13.00) , eller  send en mail til gruppebestilling@midttrafik.dk

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Spørgsmål:
Kan jeg nøjes med at reservere plads, og så betale for rejsen i bussen?

Svar:
Ja, du bestiller bare på normal vis, men på sidste skærmbillede, skal du markere der betales som normalt i bussen. Du har nu bestilt en gruppereservation, som skal printes og medbringes på turen.

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Spørgsmål:
Hvorfor kan jeg ikke vælge den ønskede rejsedato?

Svar:
Den valgte dato overskrider tidsfristen. Din rejse skal bestilles senest 4 hele hverdage før afrejsedagen og max 60 dage før. Hvis du bruger datovælgeren, får du kun vist gyldige rejsedatoer. Bemærk, at det ikke er muligt at omgå tidsfristen ved at kontakte os på mail eller telefon.  

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Spørgsmål:
Kan jeg selv ændre min grupperejse-bestilling - fx dato, antal rejsende etc.?

Svar:
Nej, det er desværre ikke muligt at ændre i en grupperejse, men vi kan slette din bestilling. Så kan du lave en ny, hvis der er mere end 4 hele hverdage, til I skal afsted. Ring til os på 87 40 82 40 (man - tors 9.00 - 15.00 fre 9.00 - 13.00).

Tilbage til oversigt

_____________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Spørgsmål:
Kan jeg annullere en zonebillet?

Svar:
Ja, du kan annullere en zonebillet senest 2 timer før, billetten er gyldig. Det gør du under mine ordrer. 

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Spørgsmål: 
Vi skal ikke med bussen alligevel, kan jeg annullere vores gruppebestilling?

Svar: 
Ja, men hvis du skal have betaling for rejsen refunderet, skal du gøre det senest 3 hverdage før afrejsedatoen.  

Send en mail med ordrenummeret på bestillingen til gruppebestilling@midttrafik.dk

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spørgsmål: 
 Kan jeg bestille en grupperejse til tog?

Svar: 
Du kan bestille en grupperejser til  Midttrafiks busser og Lemvigbanen - IKKE til øvrige tog. Kontakt i stedet Arriva eller DSB.

 

Tilbage til oversigt

_______________________________________________________________________________________________